woensdag 5 maart 2014

Heerlijke quinoa-spinazie salade!




Er komt snel een blog met daarin wat tips wat je kunt eten tijdens de lunch. Zelf eet ik 1 á 2 keer in de week speltbrood, de overige keren eet ik een salade, omelet, yoghurtmix of een smoothie. Waarom ik dat doe en wat ik dan precies eet ga ik snel een keer uitleggen!

Deze quinoa-spinazie salade is erg lekker, gezond en vullend! 's Avonds leg ik alles al klaar en kook ik de quinoa. De quinoa leg ik dan weer in de koelkast (als het afgekoeld is).

De overige ingrediënten leg ik dus klaar op het aanrecht, zodat ik het alleen nog maar hoef te snijden en door elkaar hoef te husselen.

Benodigdheden:

  • 100 gr. quinoa
  • 1 á 2 tomaten
  • 1 stengel lente ui
  • 2 handen verse spinazie
  • 1 handje rucola
  • sap van een halve citroen
  • olijfolie
  • peper
Bereid de quinoa volgens de verpakking. Snij de tomaten in blokjes en de lente ui in fijne ringetjes. Snij de spinazie en rucola grof.

Breng de quinoa op smaak met de citroensap, olijfolie en peper. Meng daarna alle ingrediënten door elkaar.

Zo ziet het er uit tijdens mijn lunch:-)
 Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten