dinsdag 6 mei 2014

Lunchtip: gevulde punt paprika!


Morgen begin ik weer met werken en zit de vakantie er al weer op! Dus ik kan nog even genieten van een lunch die je niet zo snel meeneemt naar je werk. Ik geniet het meest van een lunch die samengesteld is van ingrediƫnten die ik gewoon nog thuis heb liggen in de kast/koelkast. Zo ook vandaag: ik zag deze overheerlijke punt paprika liggen en dacht: die ga ik vandaag eens lekker vullen! Rode ui, spinazie (gisteren geoogst uit eigen moestuin!) tomaatjes en ei. Simpel, maar heerlijk!

Benodigdheden (voor 1 persoon):

  • 2 eieren
  • 1 punt paprika
  • twee handen vol spinazie
  • een paar tomaatjes
  • 1 rode ui
  • Olijfolie
  • Peper en zout
Snij de punt paprika doormidden en leg beide helften op een bord. 
Snij de rode ui in ringetjes. Verwarm een beetje olijfolie in de pan en fruit de rode ui aan, daarna mag de spinazie in de pan en laat deze slinken en als laatste de tomaatjes erbij. 

Kluts de twee eieren in een kommetje en voeg wat peper en zout toe. Duw het groentemengsel, in de pan, aan de kant. Doe de geklutste eieren aan de schone kant van de pan. Roer het eimengsel door terwijl het stolt.

Vul de punt paprika met de ui, spinazie, eieren en tomaatjes. Heerlijke lunch!


Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten