vrijdag 13 juni 2014

Heerlijke venkelsalade!

 


Wat hebben we toch een aantal heerlijke warme dagen gehad! Buiten eten, lichte en frisse lunches en zelf ijsjes maken.. genieten! Vorige week gingen wij gezellig barbecueën en ging ik op zoek naar een lekkere salade voor bij het vlees. Ik wilde wat nieuws.. niet de standaard salade die ik maak als ik even snel iets moet maken/bedenken. Uiteindelijk vond ik deze venkel-salade. Super simpel, super lekker en heerlijk fris!

Benodigdheden:

  • 1 venkelknol
  • 1 bakje cherrytomaatjes
  • 1 zak veldsla
  • 1 eetlepel citroensap
  • 2 eetlepels olijfolie
  • Peper en zout

Halveer 1 venkelknol en verwijder de harde kern. Schaaf of snijd de stukken venkel in dunne repen. Halveer 1 bakje cherrytomaten. Meng in een schaal de venkel met de tomaatjes en de veldsla. Breng op smaak met de citroensap, olijfolie, peper en zout.


Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten