maandag 21 juli 2014

Onwijs lekkere aardbeien milkshake!


Op de markt koop ik aardbeien in grote hoeveelheden of we gaan ergens veel aardbeien plukken (hof van Twello is een aanrader!) en deze vries ik dan in. Zo heb ik altijd 'verse-koude' aardbeien voor mijn smoothies en milkshakes. Door bevroren fruit te gebruiken is de milkshake ook gelijk lekker koud, maar je kunt ook prima verse aardbeien gebruiken (je kunt dan in plaats van kraanwater ijsblokjes gebruiken).

Zodra het boven de 30 graden komt, merk ik bij mijzelf dat ik geen behoefte heb aan heftige gerechten en gisteren had ik al helemaal geen zin. Om toch te zorgen dat ik de juiste vitamines, mineralen, eiwitten etc. binnenkrijg, liep ik naar de koelkast en zag ik de Griekse yoghurt staan en nog een paar aardbeien. Ik wist dat ik nog aardig wat aardbeien in de vriezer had liggen en zo is het idee ontstaan om alles in de blender te stoppen en met een rietje op te slurpen... koud, lekker en op deze manier krijg ik toch de juiste voedingsstoffen binnen met dit warme weer!

Benodigdheden (voor 2 grote glazen):

  • 300 gram aardbeien (vers of uit de diepvries)
  • 250 gram Griekse yoghurt
  • 2 eetlepels lijnzaad (optioneel)
  • 1 glas koud water (kan iets meer of minder zijn) 
  • blender
Als je aardbeien gebruikt uit de diepvries haal ze dan uit de diepvries en leg ze alvast in de blender. Doe er een half glas water bij en wacht totdat ze een klein beetje ontdooit zijn. Doe dan de Griekse yoghurt en de twee eetlepels lijnzaad erbij --> blenderen maar! 

Zodra alles goed gemengd is kun je de rest van het water erbij doen, dit kan wat meer of wat minder zijn dan een half glas water. Ligt eraan wat je qua dikte lekker en prettig vindt.

Als de dikte naar je zin is, schenk het dan in twee grote glazen. Een paar verse aardbeien en een rietje erbij en hoppa: een heerlijke milkshake! 

Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten